عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتورسیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

قلندرشریف: مشهد در زمینه بازیافت آنلاین و فضای سبز در کشور پیشرو است

  • کد خبر: ۲۰۶۶۲۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
قلندرشریف: مشهد در زمینه بازیافت آنلاین و فضای سبز در کشور پیشرو است
شهردار مشهدمقدس با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه بازیافت زباله و توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: مشهد در حوزه جمع‌آوری بازیافت به‌صورت آنلاین و فضای سبز شهری پیشرو در کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در تشریح فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه بازیافت زباله و فضای سبز افزود: یکی از چالش‌های جدی کلان‌شهر‌ها در عصر کنونی بحث مدیریت پسماند و توسعه فضا‌های سبز و نگهداری از این فضا‌هاست.

وی اضافه کرد: موضوع مدیریت پسماند در کلانشهر مشهد که سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به همراه ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ساکن است از اهمیت بیشتری نسبت به سایر کلان‌شهر‌های کشور برخوردار است.

شهردار مشهدمقدس بابیان اینکه در بحث مدیریت پسماند به مسئله حفظ محیط‌زیست توجه بسیار جدی داشته‌ایم، اظهار کرد: در همین راستا بازیافت زباله‌های خشک از زباله‌های‌ تر در دستورکار قرارگرفته و این کار اکنون در مشهد به‌صورت هوشمند و آنلاین انجام می‌شود.

قلندرشریف تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشهد، شهری پیشرو در جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک بوده و در این حوزه شش نرم‌افزار «اکو»، «به روب»، «بازیست»، «کارو»، «پاکو» و «نونا» در حوزه بازیافت فعال‌اند و شهروندان برای نصب هر یک از نرم‌افزار‌ها کافی است کلمه «هوشمند» را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۲۲۸ ارسال و بدون دردسر مواد بازیافتی را تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه همچنین مشهد یکی از شهر‌های پیشرو کشور در زمینه بازیافت زباله نیز هست، خاطرنشان کرد: در همین زمینه کارخانه‌های متعددی مانند تولید کمپوست، بازیافت لاستیک، کاغذ، الکترونیک و... درمشهد فعال هستند.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: با توجه به تجربیات مشهد در حوزه بازیافت معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری ما آمادگی خود را برای انتقال تجربه در احداث کارخانه‌های مختلف بازیافت، فروش محصولات و همکاری دوجانبه به سایر شهر‌های کشور اعلام کرده است که با استقبال روسای شورای اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها همراه بوده است.

قلندرشریف بابیان اینکه از هر چهار خانواده مشهدی یک خانواده از نرم‌افزار‌های بازیافت آنلاین استفاده می‌کند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۹۰ هزار مشترک با سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند‌های خشک قابل بازیافت (بازیافت آنلاین) همکاری می‌کنند که ۲۶۰هزار مشترک آن، ساکنان منازل مسکونی و ۳۰ هزار مشترک از اصناف هستند.

وی اضافه کرد: در مجموع اکنون در شهر مشهد روزانه به شکل میانگین ۲۴۰ تن پسماند خشک با استفاده از روش‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود که ۲۷ تن آن توسط شهروندان و اصناف به روش هوشمند جمع‌آوری شده و در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

لزوم توسعه فضای سبز متناسب با اقلیم مشهد

شهردار مشهدمقدس در ادامه به فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه فضای سبز نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشهد در حوزه فضای سبز هم یکی از شهر‌های پیشرو کشور است.

قلندرشریف با اشاره به اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا و موضوعات مرتبط با سیما و منظر شهری و همچنین بهره‌مندی شهروندان از فضا‌های مفرح و نشاط‌آور نیازمند توسعه فضا‌های سبز هستیم، خاطرنشان کرد: البته در این حوزه به کمبود منابع آبی نیز توجه شده و آن را مدنظر قرارداده‌ایم.

وی گفت: چمنی که امروز درمشهد کشت می‌شود متناسب با اقلیم شهری است، اما بازهم ما در حال کاهش سطح کاشت چمن در سطح شهر بوده و گیاهانی که آب کمتری مصرف می‌کنند را جایگزین می‌کنیم.

شهردار مشهدمقدس افزود: در حوزه تأمین منابع آبی برای فضا‌های سبز شهری نیز دو تصفیه‌خانه در آزادی و بزرگراه امام علی(ع) درنظرگرفته‌ایم تا پساب را وارد چرخه کنیم.

تسهیلات خرید موتورسیکلت‌های برقی در راستای هوای پاک

قلندرشریف در ادامه به طرح ارائه تسهیلات برای خرید موتورسیکلت برقی در راستای کاهش آلودگی هوا و هوای پاک اشاره و اظهار کرد: در گام نخست از اجرای این طرح یک هزاردستگاه موتوربرقی به مردم تحویل داده شد، مرحله دوم طرح توسعه موتوربرقی به‌تازگی آغازشده است و تغییراتی نسبت به مرحله اول دارد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های جدید این مرحله از طرح توسعه موتورسیکلت برقی، اضافه شدن دوچرخه برقی و اسکوتر به طرح است و تنوع محصول هم افزایش پیداکرده است.

شهردار مشهدمقدس بابیان اینکه سعی کردیم فرایند خرید را تا حد ممکن ساده کنیم و خدمات بیشتری نیز ارائه بدهیم، افزود: اکنون متقاضیان می‌توانند با طی کردن چهار مرحله مراجعه به سامانه و دریافت پیش‌فاکتور، مراجعه به نمایندگی و تأیید پیش‌فاکتور، مراجعه به یکی از شعب بانک مهر ایران و مراجعه دوباره به نمایندگی برای خرید نهایی و تحویل موتورسیکلت، می‌توانند وسیله مدنظر خودشان را تهیه کنند.

قلندرشریف ادامه داد: در طرح توسعه موتورسیکلت برقی، باتوجه‌ به اینکه تا سقف ۱۰۰میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴درصد برای شهروندان با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درنظرگرفته شده است، نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی از سوی شهروندان به نمایندگی‌ها نیست و کل مبلغ خرید موتور در قالب وام پرداخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->